Heips ja hyvää lokakuuta kaikille!

Nyt kun on taas (olevinaan) vähän aikaa, niin aattelin tulla tännekkin välillä höpöttelemään. Tosiaan aika paljon kaikkee koulustressii ollu tässä viimesellä kahdella viikolla... Kokeita, pistareita ja sit vielä hirveetä tuskailua jatko-opiskelupaikkoja vertaillessa. Tolla asiaallahan ei periaatteessa vielä ole kiirettä, mutta valinta tunutuu kuitenkin niin vaikeelta, etten voi kun miettiä jo nyt... Paljon on vaihoiehtoja, mutta niistä en nyt ainakan vielä ala sen enempää täällä avautumaan.

Mutta tosiaan kuukauden suosikkeja syyskuulta olis tarkotus tänään vähän muistella ja oon kyllä aika ylpee itestäni, että oon tälläkertaa just sopivan ajoissa tän homman kanssa. Ja just sopivaan kohtaan aivot kaipas vähän taukoa jatkuvasta opiskelusta. ;)

Screenshot_2015-10-01-17-48-17-01%5B1%5D

 Jos nyt ekana alotetaan ihan perus jutusta, eli ihonhoidosta. Nimittäin kun syksyisin ilmat viilenee, niin ainakin mulla alkaa iho jonkun verran kuivua. Vielä ei onneks kovin pahasti muualla, mutta kasvoissa tuntui tossa vähän aikaa sitten rasvaa laittaessa, että alko vähän kirveltää nenän pielissä. Onneks se lähti nopeesti pois tän Aqualan L voiteen avulla. Mä siis laitan tätä normaalistikkin joka ilta, mutta sillon kun iho alkaa joistakin kohti tuntua kuivalta, mä laitan tätä mahdollisimman paljon ja se kirvely katoaa kyllä ihan muutamassa päivässä. Ja niinkun kuvasta voi huomata, niin tää on ihan perusvoidetta, eli käy levitettäväksi periaatteessa ihan minne vain. Suosittelen kyllä varsinkin jos sulla on helposti kuivuva, tai kylmyyteen reagoiva iho.

20151001_163552-01%5B1%5D.jpg20151001_163613-01%5B1%5D.jpg

Seuraava kosmetiikkajuttu olis tällänen We care iconin nestemmäinen rajausväri. Mä oon nyt tässä ihan tän syksyn aikana hirveesti tykästyny tekemään rajauksia ja muutenkin erilaisa silmämeikkejä, ja tää on kyllä ollu tosi hyvä. Mä oikeestaan ostin tän jo kesällä, mutta en oikein sillon niin paljon viitsiny tätä käyttää. Paljoa tää ei muistaakseni maksanut, joten jos multa kysytään, niin hinta-laatusuhde on todella hyvä. Helppo levittää, pysyy hyvin ja sivellin tekee tasaisen rajauksen (jos vaan pitää oman käden tarpeeksi vakaana...;)). Tätäkin suosittelen kyllä ainakin kokeilemaan. Vaikka mulla itselläni ei ole hirveesti kokemuksia mistään muista rajauskynistä ym. mutta tää on kyllä ansainnu paikan mun meikkipusissa varmasti pitkäksi aikaa. :)

20151001_163248-01%5B1%5D.jpg20151001_163335-01%5B1%5D.jpg

 Viimeisenä kosmetiikkaan liittyvänä suosikkina on puuterisiveltimet/sudit. Mä oon aijemmin käyttänyt aika paljon sellasia puuteri "sieniä", mitä tulee ainakin usein Lumenen puutereiden mukana. Mun mielesta ne on kuitenkin aika ällöttäviä, kun niitä ei oikein voi pestä ja niihin tarttuu kaikki ihon rasvoitus kun lisää puuteria, jonka takia ne sitten myöskin alkaa haista varsin nopeasti. Nää puuterihuiskut mä oon sitä vastoin todennu tosi hyviksi. Niillä saa aikaan helposti sellasen tasaisen eikä liian paksun lopputuloksen. Jos siis olet vakiintunut puuterisienten käyttäjä, niin suosittelen kokeilemaan huiskia. :D

sSJRzeGJdK-01%5B1%5D.jpg

Screenshot_2015-10-01-17-48-50-01%5B1%5D

Seuraavaksi syötäviä suosikkeja. Nimittäin mandariinit ja omenat on syksyisin ihan in. <3 Jos en ole jo aikasemmin sanonut, niin mä tykkään tosi paljon syödä erilaisia hedelmiä, ja kaikkein eniten just tietyllä kasvukaudella tiettyjä hedelmiä, koska ne maistuu vaan tuhat kertaa paremmalta. Ja nyt mun lempparina on ehdottomasti mandariinit. <3

20150930_184038-01%5B1%5D.jpg20150930_184207-01%5B1%5D.jpg

  Viimeisenä, mutta ei todellakaan vähäisimpänä tulee ruska. Syksyn värit ei sinänsä kuulu mun lempiväreihin esim, vaatetuksen puolesta, mutta luonto näyttää kyllä tosi kauniilta keltaisine ja punaisine lehtineen.<3 Mulla on ollut jo kauan haaveena päästä käymään lapissa, ja mikäs sen parempi vuodenaika olisi kun syksy, kun siellä ruskan värit on tuntureilla niin vahvat. (Toisaalta talvikin olisi ihana vudenaika mennä lappiin, koska sillon voisi lumilautailla...;)) Mahdollisuutta ei ole kuitenkaan vielä tullut, mutta kyllä mä sinne vielä joskus menen! :)

 Tässä oli kuukauden suosiskit tällä kertaa vähän pienemmässä mittakaavassa, sillä kauheesti en oo kerinny missään käymään. Ja sillonhan ei tule hirveesti mitään uutta kokeiltua, jos vaan istuu kotona matiakan kirja nenän edessä ja yh:n kirja kainalossa. ;D Ja siitä puheenollen seuraavana olisikin vuorossa yh:n koe, joten eiköhän tästä pidä seuraavaksi vaihtaa tää kone kirjaan... Huoh. Onneks kohta on syysloma ja pääsee hetkeksi ihan kunnolla relaamaan. Sitä odotellessa tsemppiä kaikille kouluun!

Syksyisin terveisin: Petra