UYRVCkwFt0%5B1%5D.jpgInstasize_0903180428%5B1%5D.jpg

Otsikon ja ensimmäisen kuvan avulla varmaan arvaatte, mikä tän postauksen aiheena on... Oikein! Juttuja, mikä tekee mun joulusta niin kivan ja joista tykkään joulussa. Tossa ekassa kuvassa on kyllä aika pitkälti kaikki, mikä joulussa ja joulunajassa ylipäänsä on ihanaa, mutta availen teille nyt vähän niitä kohtia, jotka kuuluu mun joulun viettoon ja kerron vähän muitakin juttuja mitä rakastan joulussa, ja miksi odotan sitä aina niin kovasti.

Bs86VOs73L%5B1%5D.jpg

Ekana mulla tulee joulusta mieleen joululahjat, eikä pelkästään se, että saan silloin lahjoja, vaan se, että pääsen itsekkin tekemään ja antamaan läheisilleni lahjoja ja näkemään kuinka he ilahtuvat niistä. Paketoiminen on ehkä parasta koko lahjoissa, sillä siinä voi käyttää luovuutta ja tehdä vaikka kuinka hienoja paketteja. Samalla siitä tulee sellanen mukavan malttamaton fiilis, että millon voisi jo antaa sen paketin... ;)

 

XXo6bpOWIv%5B1%5D.jpg

Seuraavaksi jouluruoka ja herkut. Mä en tiedä miksi, mutta mä rakastan jouluruokaa ihan hulluna. Ja varsinkin mun mummin tekemää jouluruokaa. En ehkä voi nimetä vaan yhtä ruokaa, mikä olis mun lemppari, vaan ne kaikki muodostaa yhdessä ihan taivaallisen kokonaisuuden. Herkuista yksinkertaisesti joulupiparit ( tai se piparitaikina ;)) ovat parasta. Ja niitten tekeminen ja koristeleminenkin on niin yksinkertaista ja kivaa, että siitä saa kyllä helposti joulumielen esille.

 

mDiBdhNu4I%5B1%5D.jpg

Joulukoristeiden ja valojen laittaminen on yksi joulunodotuksen kohokohdista. Kun koti näyttää jouluiselta, niin silloin pakosti itsellekkin tulee joulumieltä. Jouluvalot on ihana piristys tonne pimeään talveen, ja niillä saa luotua ihanaa tunnelmaa.

 

20150905_101154-01%5B1%5D.jpg

Mä en oikeestaan yhtään tykkää kylmästä, mutta tavallaan mä taas rakastan sitä, kun talvisin on kylmä ja voi/pitää pukeutua paksuihin villapaitoihin ja voi rauhassa kulkea ihan igluihmisen näköisenä, eikä kukaan ( toivottavasti ) katso oudosti. :D Voisin melkein sanoa, että mun mielestä ei olisi edes kiva asua sellaisessa paikassa, missä ei ole selkeitä vuodenajan vaihteluita. Jo se, ettei joluna olisi lunta, pilaa mun joulumieltä jo aika kiitettävästi... Mun yks suurimmista toiveista on viettää joskus joulu lapissa, hienossa ja lämpimässä hirsimökissä, kauniissa maisemissa....

 

Nämä joululaulujen lisäksi, ovat sellasia juttuja, joita ilman mulle ei saa joulumieltä tekemälläkään. Joulussa on jotain sellasta omanlaistaan tunnelmaa ja rauhaa, joka tekee siitä aivan erityisen juhlan. Ja lisäksi luulen tähän kaikkeen vaikuttavan myös sen, että joulu on vain kerran vuodessa, eikä siihen voi ns. tottua. Vuoden paras juhla mun mielestä. <3

dgweVDgpJq%5B1%5D.jpg

 

<3: Petra