VMknxNpUjn%5B1%5D.jpg

 

1. En nykyisin tykkää hirveesti koirista tai varsinkaan kissoista.

2. Oon tykännyt hevosista ja ratsastamisesta koko ikäni, ja haluisin oman hevosen, mikä ihmetyttää välillä itseänikin, sillä pienen kaninkin hoitaminen oli välillä aika väsyttävää.

bVezDjhK3b.jpg

3. Tykkän ihan hulluna sisustaa ja järjestellä kaikkee. Mulla on ollut jo vaikka kuinka paljon erilaisia visioita siitä, millanen mun omasta talosta tulee sitten, kunhan sellaiseen muutan ja mulla olis vaikka kuinka paljon ideoita siitä, millasena tää meidän talo olisi mun mielestä hyvä ja joskus ärsyttää kun niitä ei voi toteuttaa tosta vaan. Vaihdan myöskin oman huoneeni järjestystä ja sisustusta melko usein.

4. Yks mun lempi puuhista , on meikata, laittaa hiuksia ja lakata kynsiä. Eikä pelkästään itselleni, vaan myöskin muille. Tästä syystä olen ajatellut, että olisi ehkä joskus kiva opiskella kosmetologiksi...

1-P1060376.jpg

5. Mulla on ollut elämäni aikana paljon erilaisia harrastuksi, joita olen kokeillut: Kanteleen soittoa, liikuntakerhoa, palokerhoa (paikallisen palokunnan järjestämä kerho lapsille, jossa opeteltiin paloturvallisuutta), sählyä, jalkapalloa, kuvataidetta monella eri tavalla, tanssia, ja ratsastus on aina kulkenut siinä mukana enemmän tai vähemmän. Tällä hetkellä en harrasta mitään säännöllistä lajia, mutta teen kaikenlaista muuta omatoimista liikuntaa mitä näissä puitteissa pystyy. Käyn välillä salilla ja treenaan jonkun verran kotona. Tanssia mulla on ikävä, sillä se on viimeisin sellainen ns. oikeia harrastus.

6. Mulla on dogsitterin koulutus 4H:n kautta, mutta en ole koskaan tehnyt yhtäkään koiranhoitokeikkaa.

1-20151122_130223.jpg

7. Olen luonteeltani enemmän sivustaseuraaja, kuin se kokoajan äänessä oleva hölösuu. Tykkään kyllä olla ihmisten kanssa, mutta saatan vaikuttaa alkuun ujolta.

8. Oon tosi huono noudattamaan joitakin rutiineja ja sellasai ns. ohjelmia.. Tarkoitan tällä siis sitä, että esim. sellaset jokapäiväiset jutut, kuten kasvojenhoito tai syöminen menee ihan täysin aika rutiininomaisesti, mutta jos mä vaikka teen itselleni treeniohjelman, jonka mukaan itsekseni treenailisin kotona, se jää luulavasti jossakin vaiheessa sivuun.

1-20151110_153156.jpg

9. Oon tippunut vain muutaman kerran hevosen selästä, mutta kaksi kertaa oon onnistunut tippumaan aika pahasti... Ekan kerran joskus tosi pienenä, kun meillä oli omia hevosia, ja halusin istuskella siellä hevosen selässä, kun en tietenkään osannut ratsastaa. Sitten se heppa äkkiä säikähti jotakin ja liikahti vähän, mutta nopeasti, ja eihän pieni tyttö osaa varautua sellaseen, ja mä tipuin sieltä selälleni alas. Sattui selän lisäksi sen verra pahasti myös sieluun, etten kuulemma uskaltanut ihan hetkeen nousta uudelleen selkään. Toisen kerran tossa muutama vuosi sitten talvella, kun oltiin mun siskon kanssa kahdestaan ratsastustunnilla, ja mä ratsastin sellasella isolla, vähän herkemmällä hepalla. Sen kentän vieressä kulkee tie, ja just meidän tunnin aikaan joku tuli raktorilla tekemään jotakin siihen tielle, ja se mun heppa sitten säikähti sitä, ja teki sellasen lyhyen ja ytimekkään laukkapyrähdyksen, ja äkkiä  huomasin olevani mahallani maassa, suu täynnä lunta. Pyörähdin siis sen hepan takapuolen kautta maahan ja tottakai otin käsillä vastaan, ja sen jälkeen mulla oli oikea käsi pari viikkoa tukisiteessä. Aateltiin, että siihen tuli ehkä hiusmurtuma. Leukaan ei onneksi sattunut yhtään, vaikka sekin otti osumaa maahan aika kivasti...

10.Mulla on hyvin vaihtelevasti taipumus olla todella perfektionisti tai sitten ei yhtään. Usein mä teen kaikki asiat todella huolellisesti ja mua jää häiritsemään ihan hulluna, jos vaikka johonkin tiskipöydälle jää pienikin vesipisara, tai jos huoneessa on siivoamisen jälkeen yksikin ylimääräinen tavara. Huomauttelen aika paljon myös muille siitä, jos joku asia ei mun mielestää ole "täydellisesti". Ja jotta tässäkin asiassa oltaisiin tasapainossa, joskus mua ei häiritse yhtään jos joka paikka on ihan sotkussa tai jos kukaan ei muista pyyhkiä pöytää iltapalan jälkeen. Kai se johtuu siitä, että mun mielestä on joskus kiva myöskin siivota sotkuja. Kuulostaa omasta mielestänikin tosi epäselvältä kun tätä kirjoitan, mutta näin se vaan on. :D

1-20151130_160047.jpg

<3: Petra