Nyt olis taas piiitkästä aikaa kuukauden suosikkien aika. Nää on tosiaan jäänyt aika vähiin, joko siksi, etten ole muistanut koko asiaa... tai sitten ei ole ollut mitään kertomisen arvoisia juttuja testissä tai käytössä. Nyt kuitenkin löytyi ihan mukavasti sellaisia juttuja, joita tuossa tammikuun aikana tuli kokeiltua ja fiilisteltyä, joten eiköhän vaan aloiteta.

1-P1060739.jpg1-P1060741.jpg

Alkuun pari ihonhoitotuotetta, jotka ovat itse asiassa melko tuoreita ostoksia, mutta ovat jo nyt vakuuttanet mut ihan täysin. Eli ensimmäisenä varmaan monille tuttu Garnierin Micellar cleansing water, eli lyhyesti sanottuna kasvovesi. Tätähän on ollut myytävänä jo todella kauan, mutta en ole itselleni uskaltanut tätä aijemmin ostaa, sillä mun iholla on tapana reagoida joidenkin uusien tuotteiden kohdalla joskus myös sillä huonommalla tavalla, mutta yllätyin iloisesti, sillä tämän tuotteen kohdalla ei käynyt ainakaan sitä pahinta mahdollista "retkahdusta" huonompaan suuntaan. Puhdistaa todella tehkkaasti kaikki meikinjämät kasvoilta ja sopii myös silmämeikin poistoon. Puhdistaa "pehmeästi", eli ei jätä kasvoille pyyhkimisen jälkeen sellaista "pistävää" tunnetta, kuten jotkut muut kasvovedet joita olen kokeillut. Eikä myöskään sisällä yhtään hajusteita, joten sopii mainiosti myös hajusteyliherkkyydestä kärsiville.

1-P1060745-001.jpg

Toisena ihonhoitotuotteena on myöskin Garnierin, Pure active matte control kasvovoide. Kyseessä on siis kasvovoide, joka on tarkoitettu rasvoittuvalle, seka - ja ongelmaiholle ja sen tarkoituksena on kosteuttaa kasvoja, antaa kasvoille mattapinta ja pienentää näkyviä ihohuokosia. Mä en oo tähän mennessä löytänyt yhtäkään sellasta voidetta, joka pitäis mun kasvojen ihon yhtä mattapintaisena kun tämä, ja oon todella tyytyväinen tähän. Mun iho on ollut ihan hyvässä kunnossa tässä viimeaikoina, ja välillä aamuisin kun on vaan sellanen olo, etten jaksa alkaa tuhraamaan meikkivoiteen kanssa, niin heitän vaan tän voiteen naamaan kulmien ja ripsien lisäksi ja siinä onkin ihan välttävä arkiluukki. Koostumukseltaan tää voide on melko geelimäistä ja muistuttaa vähän jonkinlaista kasvojenpesugeeliä. Se kuivuu kuitenkin kasvoilla melko nopeasti, ja antaa sellasen kivan raikkaan tunteen.

1-P1060747.jpg

Sitten vähän meikkituotteita, joista ensimmäisenä jo täällä blogissa kerran näkynyt The Body Shopin kulmakarvaväri. Oon tykänny tästä ihan hullun paljon, ja tää on todellakin maksanut itsensä takaisin hyvillä tuloksilla. Ainut huono puoli on, että ton paketin mukana tulevat siveltimet ei mun mielestä oo kauheen hyvät, joten laitan tätä tolla kuvassa näkyvällä, omasta takaa hankitulla siveltimellä. Monikäyttöinenkin tää ilmeisesti on, sillä kun kävin tän ostamassa, niin se myyjä sanoi, että tota tummaa väriä voi käyttää myös silmämeikin tekemiseen (rajauksiin)! Homma toimisi siis käytännössä niin, että tossa paketin mukana tulee sellanen sivellin jossa on ihan pienenpieni pää, se kastellaan, ja sitten siihen otetaan tota tummaa väriä ja tehdään se rajaus. En oo tota itse vielä kertaakaan kokeillut, mutta ihan mielenkiintoista olisi joskus testata...

1-P1060758.jpg

Toisena meikkituotteena on Lumenen Dark Under Eye Concealer, eli tummien silmänalusten peittämiseen tarkoitettu "voide". Oon huomannu, että tää tosiaan tekee silmistä ja katseesta kirkkaamman, niinkuin purkissa luvataan. Mä käytän tätä samaa jonkunverran myös muiden epäpuhtauksien peittämiseen iholta, ja se toimii aika hyvin siinäki.

1-P1060731.jpg

Seuraavana mun suosikki aamupala tammikuulta, Elovenan valkosuklaa-mansikka pikapuuro. Puuro on mun mielestä ihan loistava aamupala, mutta se perus kaurapuuro alkaa usein aika pian tympimään, joten tää on ollut ihan täydellinen vaihtoehto sen rinnalle. Valkosuklaa tuo puuroon vähän ihanaa makeutta, mikä on tällaisen herkkusuun mieleen ja nopea valmistusaika on myös plussaa, sillä aamuisin voi usein olla aika kiire...

1-P1060766.jpg

Mun oli ihan pakko ottaa näihin suosikkeihin mukaan nää BikBokin farkut, sillä oon niin positiivisesti yllättynyt näistä. Nääkin on siis jo aijemmin ollut täällä blogin puolella näytillä, mutta nyt täytyy hehkuttää näitä vielä vähän lisää... Ostin nämä siis viime joulukuun lopulla hieman pelonsekaisin tuntein, sillä housuilla ei ollut hintaa kuin vajaat 20 euroa, ja mulla on aika paljon huonoja kokemuksia tän hintaluokan farkuista (löystyminen, kutistuminen, värin kuluminen...), ja sen takia epäilin, koska tykkään käyttää mustia farkkuja aika paljon, ja olisi ikävää jos nämäkin menisivät heti pilalle, kuten edellisille kävi... Kaikki epäilykset on ainakin vielä osoittautuneet täysin vääriksi, sillä nää istuu edelleenkin todella hyvin, ja värikään ei ole kulunut yhtään. Mun on usein muutenkin aika vaikeaa ostaa itselleni housuja, sillä kun jalat ei ole mistään lyhyimmästä päästä, niin lahkeen pituuden kanssa tulee usein vähän ongelmia, sillä kun siirrytään isompaan kokoon, niin sitten housut onkin jo aivan liian isot kaikkialta... Näissäkin lahkeet on ehkä ihan aavistuksen liian lyhkäiset, mutta käärin yleensä housunlahkeet muutenkin lahkeesta hiukan rullalle (?), joten ei ole menoa haitannut.

1-P1060722.jpg

Viimeisenä juttu, joka on erittäin erittäin tarpeellinen jos omistaa puhelimen, jossa on todella huono akunkesto, nimittäin matkalaturi. Mä tajusin vasta ihan tossa vähänaikaa sitten, että tää ihan oikeesti helpottaa mun elämää todella paljon, varsinkin jos pitää koulun jälkeen lähteä jonnekkin eikä oo mahdollista ladata puhelinta missään. Ihan villillä veikkauksella voisin sano, että tällä saa ladattua akun kerran ihan kokonaan täyteen ja sitten saattaa jäädä vielä vähän ylimääräistä virtaa... Mä en oo koskaan ihan kokonaan tyhjää akkua ruvennut tällä lataamaan, niin vähän vaikee sanoa. Mut sen voin sanoo, että tää lataa akun kyllä paljon nopeammin kuin normi laturi ja se on iso plussa! 

Siinäpä teille vähän juttuja, jotka tossa tammikuun aikaan on ollut kovassa käytössä. Toivottavasti tykkäsitte tästä ja edelleen, jos teillä on jotain ideoita, mistä haluisitte että kirjoittelen, niin sana on vapaa. Otan ihan mielelläni ideoita vastaan, siilä tuntuu että välillä en keksi itse mitään...

Hyvää viikonloppua kaikille!

<3: Petra