MOIKKA!

 Mikä olisikaan parempi tapa aloittaa päivä, kuin blogia kirjoittaen! Ajattelin tehdä tänään postauksen liittyen treeneihini, joita teen kotona. Viime viikko oli niin täynnä kaikenlaista, etten oikein ehtinyt treenailemaan, joten ajattelin motivoida itseäni uudelleen, kirjoittamalla urheiluun liittyvän postauksen. ;)                                                                                                                                                      Ja en siis tosiaan ole koulussa, sillä olen ollut eilisestä asti hiukan kipeänä, joten nyt on mukavasti aikaakin kirjoittaa! ( tuntuu että kokoajan on niin kiirettä etten millän ehdi kirjoittaa....)

IMG_20150426_105058.jpg

 Mitään virallista treeniohjelmaa mulla ei ole, mutta olen pyrkinyt käymään lenkillä ainakin 4-5 kertaa viikossa, joko hölkäten tai kävellen. Koulun liikkapäivinä, saatan tehdä vain lihaskunnon kotona ja tottakai venyttelen. Tanssiharkat multa tosiaan tältä kaudelta jo loppui, mutta aloitan taas keväällä yleisurheilun, kunhan ulos pääsee treenailemaan, joten niinä treenipäivinä tuskin tulee tehtyä muuta, kuin venyteltyä illalla. Ja tosiaan, kun käyn vapaapäivinä lenkillä, teen siihen perään jonkinlaisen lihaskunto treenin. 

 Lenkkien pituus menee mulla yleensä sen mukaan, miten sinä päivänä tuntuu että jaksan, ja onko mulla aikaa kuinka pitkään lenkkiin. Jos teen pienemmän lenkin, se on yleensä sen 4-5 km. ja pidempi lenkki (jonka teen kyllä harvemmin...) on noin 7 km. Ja tottakai mukaan mahtuu myös sellaisa pieniä kuten 2-3 km. lenkkejä jotka on enemmän vaan sellasta rattoisaa kävelyä... taai sitten ne voi mennä kokonaan juosten! Monenlaista lenkkiä siis mahtuu kuvioihin. ;)

Fotor_143020544821791%5B1%5D.jpg

 Mun lenkkarit, joita käytän jokaisella lenkillä, ovat tämän näköiset. Ja usko tai älä, vaikka ne on ostettu Lidlistä (!) ne on olleet tosi hyvät ja kestävät! Ei nimittäin mulla tulis ainakaan ekana mieleen, että Lidlin vaatteet, tai varsinkaan lenkkarit vois olla näin hyvät! Nää on olleet mulla jo yli vuoden, eivätkä ole rikki mistään kohtaa. ja mikä tärkeintä, ne tuntuu myös todella hyvältä jalassa! 

iRqaVfgTwG.jpg

 Lihaskuntoa teen kotona noin 4 kertaa viikossa. Siihen sisältyy vatsat, selät, kädet ja jalat, ihan perus liikeillä, ilman painoja (jos ei oteta mukaan kahvakuulaa jolla teen sillon tällöin käsiliikkeitä).                      Usein sanotaan, että kerralla ei pitäisi treenata kaikkia kehon osia, vaan valita joko kädet tai jalat keskivartalon lisäksi.  Itse teen kaikki kerralla, sillä mun treeni ei ole niin raskas, kun vaikka kuntosalitreeni.                                        

 Salilla olen käynyt muutaman kerran, yleensä vaan koulun liikkatunnilla, mutta nyt ollaan aateltu ruveta käymään vähän useammin, kun saatiin kulkukortti, jolla päästään sinne sisälle. :)

20150426_104856.jpg

Tämänlaista on siis mun treenaaminen yleensä. Ei mitenkään kovin säännöllistä, ja hyvin vaihtelevaa, mutta sellaista, että pysyy kunnossa. Ja tottakai, osana sitä että pysyy kunnossa ja terveenä, on terveellinen ruokavalio ja mahdollisimman vähäinen makean syönti. Itse olen huomaannut, etten enää oikein välitä irtokarkeista, joten jos jotain makeaa tekee mieli, niin syön joko jäätelöä tai suklaata. Vaikka makeanhimohan olisi parempi taltuttaa hedelmillä, ei elämän pidä silti olla liian kahlittua. Ei siitä ole mitään haittaa, jos sillon tällön syö vähän jotain makeaa! 

20150426_092431%5B1%5D.jpg

 Tiedän, että jotkut varmaan treenaa enemmän ja säännöllisemmin kuin minä ja jotkut ei välttämättä ollenkaan, mutta tärkeintähän on että itse tuntee olonsa hyväksi. Ja olisihan se kiva jos joku vaikka tätä postausta lukiessa saisi inspiraatiota lähteä lenkkeilemään! Ja kaikenlainen fitness ja muu urheulihan on ollut jo kauan todella kovassa nousussa!

Kiitos jos jaksoit lukea postauksen loppuun ja toivottavasti aijot lukea blogiani jatkossakin!

Heippa hei seuraavaan postaukseen asti! :)

¤ instagram: petra.teresa ¤